JODOH

Bila ada mulut-mulut yang insurans murah sikit berkata;-

"tula naqiah. kalau kau terima dia dulu, mesti sekarang kau dah kahwin dengan dia"

"tula naqiah. kalau kau terima risik dia, mesti kau dah tunang dengan dia"

bla bla bla....






Jujur dari hati yang tak berapa nak jadi hati dah sekarang, terasa la juga bila ada yang berkata begitu pada naqiah. Tahu, kalau yang tak berkata begitu pada naqiah, mesti ada berkata begitu pada orang lain. Atau kata lain "kupas bawang" :)

Tapi, itulah namanya JODOH. Ada asbab kenapa naqiah tak terima seseorang. Ada asbab kenapa naqiah masih belum berkahwin. 

Memang, ramai dah lelaki-lelaki yang pernah 'luah perasaan' dekat naqiah, dah ramai yang berkahwin, bertunang, ada anak, bakal kahwin dan sebagainya. Tapi, itulah takdir Allah kan? 

Tolak, bermaksud tak ada jodoh lah. Tak terima merisik, bermaksud jodoh naqiah belum tiba masanya lah. 

Kenapa perlu soal tentang perkara yang kita sendiri tak jangka akan berlaku? Kan? ;)

Mereka dah kahwin, mereka dah jumpa jodoh sebenar mereka. Bukan naqiah jodohnya.. Allah sendiri dah tetapkan siapa jodoh kita, bila ajal kita, apa rezeki kita. 

Memang, dah lama impikan untuk kahwin awal. Tapi, semua Allah punya ketentuan kan? Follow the flow je la~ hehehe

Kalau ada yang tanya, tak menyesal ke tolak lamaran, tak sedih ke tengok orang yang pernah suka kita dah kahwin dah ada anak..

The asnwer is "NOPE"

Tak menyesal langsung, tak sedih langsung. Malah BAHAGIA. Bahagia tengok mereka dah bahagia bersama orang yang betul-betul milik mereka. Zaman diploma zaman paling kuat ujiannya dengan ramai sangat orang 'melamar'. Serious... sampai tak tahu nak handle macam mana. Sampai ada yang kata, bagi harapan. Sebab zaman diploma jenis yang mesra alam lebih. Mudah mesra dengan sesiapa je. 


Tapi, zaman degree ni, kurang dapat 'lamaran' (jujur gila weh hahahaha). Sebab dah ada pengalaman yang lebih pengalaman waktu zaman diploma. Jadi, zaman degree ni macam 'matang' sikit dalam hal-hal macam tu. Lagipun, zaman degree ni ramai yang adik adik HAHA sebab tu kott... sebab dah tua. k k bye.

Doakan laa diri ini jodoh sampai awal deh :) calon? inshaaAllah


No comments:

Post a Comment